Preloader
Drag

GTM üzerinden Tiktok Pixel Event Kurulumu Nasıl Yapılır?

Genç kullanıcılar arasında popüler olan TikTok, reklamverenlere geniş kitlelere erişim ve etkileyici reklam formatları sunuyor. Marka bilinirliği ve satışları artırmak için ideal bir platform. Fakat reklamların etkinliğini ölçmek ve optimize etmek için doğru araçlara ihtiyacımız var.

Tiktok Pİxel Nedir?

TikTok Pikseli, reklamverenlere TikTok platformundaki kullanıcı davranışlarını izleme ve anlama yeteneği sağlayan güçlü bir araçtır. Reklamlarınızın performansını değerlendirmenize, hedef kitlenizi daha iyi tanımanıza ve reklam bütçenizi en iyi şekilde kullanmanıza yardımcı olur.

TikTok Pikseli Nasıl Kurulur?

Tiktok Panelinden yapılması gereken Kurulumlar için  https://ads.tiktok.com/help/article/get-started-pixel?lang=en  dökümandaki adımları takip edebilirsiniz  kısaca;

Öncelikle yoksa bir pixel kodu oluşturmamız gerekecek.


-Ads Manager’den varlıklar(Assets) kısmına giderek etkinlikler(events) kısmına tıklayın ardından web Events kısmından manage kısmına tıklayın.

 

-Çıkan ekranda Create Pixel dedikten sonra manuel veya partner setup’dan birini seçmemiz gerekiyor. Default bir kurulum sağlamak için partner entegrasyonu listesinden istenilen partner  serçilerek ilerlenir. Fakat biz buradan kurulum kontrollerinde tam kontrol sahibi olmak için manuel setup’u seçerek ilerleyeceğiz. Pixel’imize bir isim veriip devam ediyoruz.

-Create your business funnel

Dönüşüm hunisi stratejisi, sitenizdeki kullanıcı yolculuğunun tamamını yansıtır ve reklam dağıtım sisteminin, reklam performansını optimize etmek için kullanıcılarınızın davranışlarını ve dönüşüm modellerini daha iyi anlamasına yardımcı olur. İşletmeniz için en önemli standart etkinlikleri belirleyerek önemine göre ilgili alanlara yerleştirin.

Fakat standart bir e-ticaret altyapınız varsa TikTok'un standart etkinlik listesini kullanmanız önerilir. Ancak dönüşüm huninize uygun bir etkinlik türü görmüyorsanız bu aşamada özel etkinlikler de faydalanabilirsiniz.

-Template Kullanımı

Standart bir e-ticaret web siteniz mevcutsa bir şablon üzerinden ilerleyebilirsiniz.  Mevcutta bulunan şablon e-ticaret siteleri için önerilir. Fakat gelecekteki güncellemelerle birlikte Eğlence, Finansal Hizmetler ve Oyun sektörlerinde de şablonlar ekleneceği belirtiliyor.

Event seçimlerini yapıp next dedikten sonra da geriye pixel takip kodunu almamız kalıyor

Yükarıdaki alana tıkladığımızda çıkan ekran üzerinden copy pixel code diyerek  Main pixel kodumuzu alıyoruz. Finish diyerek panel üzerindeki işlemleri tamamlıyoruz. Bundan sonraki süreç GTM üzerinden devam edecek. 

Google Tag manager

Hali hazırda web sitenize entegre bir GTM hesabı olduğunu varsayarak ilerleyeceğiz.  Kurulum için Şablon galerisinden Tiktok pixel şablonunu projemize dahil edebilir veya custom HTML üzerinden ilerleyebiliriz.

Şablon kullanacakar için şablonlar zaman içerisinde güncellemeler alabiliyor. Bu güncellemeleri takip edip gerektiği yerlerde güncellemeler yapılması gerekecektir. Biz Tag’ler üzerinde tam kontrole sahip olmak için custom HTML Tag’i kullanarak ilerleyeceğiz.

Yapağimız entegrasyonun kontrolü için; https://chromewebstore.google.com/detail/aelgobmabdmlfmiblddjfnjodalhidnn Adresinden tarayıcımıza eklediğimiz eklentiden yardım alabiliriz

 

Gerekli Değişkenlerin Kurulumu

Kurulumları sağlıklı yapabilmemiz için göndereceğimiz parametrelerle ilgili birkaç değişken kurmamız gerekli

Hash Email: Eğer platform’a kullanıcıya ait bilgiler göndereceksek bunların sağlıklı bir şekilde hash’li olması gerekli . hash metodu için en çok kullanılan sha256 metodu önerilir.
Contents: ürünle ilgili bilgileri gönderdiğimiz parametredir type array olmalı

Gerekli event ve parametrelerin kurulumu için detaylı dökümanlar

Events: https://ads.tiktok.com/help/article/standard-events-parameters?lang=en

Parameters: https://ads.tiktok.com/help/article/about-parameters?lang=en

 

1- Base Code

Kopyaladığımız kodu customHTML Tag’i içerisine yapıştırıp tüm sayfalar seçeneğini seçmemiz gerekiyor. Dikkat edilmesi gereken nokta Tiktok eventleri içerisinde ilk olarak çalışması gerekli.

 

2- View Content(view_item)

Bir ürün detay sayfasına gidildiğinde çalıştırılması gereken event.

E-mail adresi gönderilirken hash’li bir şekilde gönderilmeli.

 

3- Add To Cart

Bir ürün sepete eklendiğinde çalışması gereken event

 

4- InitiateCheckout

Sepet sayfasına gelindiğinde çalışması gereken pixel event

 

5- Add Payment Info

Ödeme süreci başlatıldığında çalışması gereken pixel even

 

6- Purchase

Kullanıcı başarılı bir şekilde ürünü satın aldığında çalışması gereken pixel event

Tüm eventler tanımladıktan sonra web sitesinde Tiktok pixel helper eklentisinden ve aynı zamanda Tiktok ads panelden event kontrolleri gerçekleştirilmeli. Böylelikle Tiktok pixel eventlerini web sitemize entegre etmiş oluyoruz.


 

#