/
Blog
/
Veri Analizi
/
GA4 ve Diğer Üçüncü Parti Uygulamalarda Duplicate Problemi Nasıl Giderilir?
GA4 ve Diğer Üçüncü Parti Uygulamalarda Duplicate Problemi Nasıl Giderilir?
17.05.2024
Table OF Contents

GTM üzerinden kurduğumuz üçüncü parti entegrasyonlarda birden fazla kez tetiklenme problemi ile karşılaşabiliyoruz. Bu da verilerde ciddi sapmalara sebep olabiliyor. Peki bu problemin üstesinden gelmek için GTM ile neler yapabiliriz?

1. Tag Firing Options Ayarlarını Değiştirmek

Tag ayarlarında, event başına bir kez çalıştırmak yerine, sayfa başına bir kez çalıştır seçeneğini seçebiliriz. Ancak bu seçeneği kullanırken dikkat etmemiz gereken noktalar şunlardır:

  • Birden fazla kez tetiklenebilecek eventlerde (örneğin, view_item_list, add_to_cart) kullanmaktan kaçının. Çünkü kullanıcı, ürün listeleme sayfalarında filtreleme yaptığında tekrar bir event gönderebilir. Veya kullanıcı sayfa değiştirmeden aynı ürünün farklı bir varyasyonunu sepete ekleyebilir.

2. JavaScript ile Trigger’a Ek Koşul Koymak

Bu yöntemi daha çok kullanıcı sayfayı yenilediğinde aynı eventin tekrar tetiklenmesini önlemek için kullanabiliriz. Örneğin, kullanıcı bir satın alım gerçekleştirdikten sonra sayfayı yenilerse aynı event iki kez tetiklenmiş olabilir. Bu durumu önlemek için:

İlk olarak bir JS değişkeni oluşturun.

Performance.navigation.type isimli JavaScript nesnesi, bir web sayfasının kaç kez yenilendiğini öğrenmemizi sağlar. Bu değer 0 ise kullanıcı o sayfayı yenilememiş demektir. Eğer değer 1 ise bu sayfa en az bir kez yenilenmiş anlamına gelmektedir. Bu değişkeni trigger’da koşullandırarak kullanıcı sayfayı yenilediğinde eventin tekrar tetiklenmesini önleyebiliriz.

Bu JavaScript nesnesini kullanırken dikkat etmemiz gereken noktalar:

Web sitesinin SPA (Single Page Application) tabanlı olup olmadığıdır. Tek sayfalık web sitelerinde (SPA), tek bir sayfa üzerinden sanal DOM kullanılarak geçişler yapılır. Kullanıcı hedef sayfaya gittiğinde arada bir sayfa yenilemesi olduğunda diğer sayfalarda da 1 olarak devam eder ve trigger hiç çalışmaz. Bu durumu göz önüne alarak kontroller gerçekleştirilmelidir. Bu altyapılara React, Vue, Next.js, Nuxt.js, Angular örnek olarak verilebilir.

3. Her İki Yöntemi de Kullanmak

Bazı durumlarda her iki seçeneği de kullanmamız gerekebilir. Hem event birden fazla kez tetiklenirken hem de sayfa yenilendiğinde tetiklenmesi ölçüm sorunlarına sebep olabilir. Bu durumda hem "Tag Firing Options"   hem de "performance.navigation.type" bir arada kullanılmalıdır.

Bu yöntemlerle GTM üzerinden duplicate event problemlerini minimize edebilir ve veri doğruluğunu artırabilirsiniz.

Popüler İÇERİKLER
E Ticaret Siteleri Icin Microsoft Clarity Kullanmanin Avantajlari
Devamını Oku
Ahmet Karaarslan
Sr. Analytics Consultant

GA4 ve Diğer Üçüncü Parti Uygulamalarda Duplicate Problemi Nasıl Giderilir?



17.05.2024
Veri Analizi


GTM üzerinden kurduğumuz üçüncü parti entegrasyonlarda birden fazla kez tetiklenme problemi ile karşılaşabiliyoruz. Bu da verilerde ciddi sapmalara sebep olabiliyor. Peki bu problemin üstesinden gelmek için GTM ile neler yapabiliriz?

1. Tag Firing Options Ayarlarını Değiştirmek

Tag ayarlarında, event başına bir kez çalıştırmak yerine, sayfa başına bir kez çalıştır seçeneğini seçebiliriz. Ancak bu seçeneği kullanırken dikkat etmemiz gereken noktalar şunlardır:

2. JavaScript ile Trigger’a Ek Koşul Koymak

Bu yöntemi daha çok kullanıcı sayfayı yenilediğinde aynı eventin tekrar tetiklenmesini önlemek için kullanabiliriz. Örneğin, kullanıcı bir satın alım gerçekleştirdikten sonra sayfayı yenilerse aynı event iki kez tetiklenmiş olabilir. Bu durumu önlemek için:

İlk olarak bir JS değişkeni oluşturun.

Performance.navigation.type isimli JavaScript nesnesi, bir web sayfasının kaç kez yenilendiğini öğrenmemizi sağlar. Bu değer 0 ise kullanıcı o sayfayı yenilememiş demektir. Eğer değer 1 ise bu sayfa en az bir kez yenilenmiş anlamına gelmektedir. Bu değişkeni trigger’da koşullandırarak kullanıcı sayfayı yenilediğinde eventin tekrar tetiklenmesini önleyebiliriz.

Bu JavaScript nesnesini kullanırken dikkat etmemiz gereken noktalar:

Web sitesinin SPA (Single Page Application) tabanlı olup olmadığıdır. Tek sayfalık web sitelerinde (SPA), tek bir sayfa üzerinden sanal DOM kullanılarak geçişler yapılır. Kullanıcı hedef sayfaya gittiğinde arada bir sayfa yenilemesi olduğunda diğer sayfalarda da 1 olarak devam eder ve trigger hiç çalışmaz. Bu durumu göz önüne alarak kontroller gerçekleştirilmelidir. Bu altyapılara React, Vue, Next.js, Nuxt.js, Angular örnek olarak verilebilir.

3. Her İki Yöntemi de Kullanmak

Bazı durumlarda her iki seçeneği de kullanmamız gerekebilir. Hem event birden fazla kez tetiklenirken hem de sayfa yenilendiğinde tetiklenmesi ölçüm sorunlarına sebep olabilir. Bu durumda hem "Tag Firing Options"   hem de "performance.navigation.type" bir arada kullanılmalıdır.

Bu yöntemlerle GTM üzerinden duplicate event problemlerini minimize edebilir ve veri doğruluğunu artırabilirsiniz.


Ahmet Karaarslan

Sr. Analytics Consultant


İlgili İçerikler


📞 İletişime Geçin 📞

Projeleriniz hakkında konuşmak veya dijital pazarlama stratejileriniz hakkında daha fazla bilgi almak için bugün bizimle iletişime geçin!












Bültene Abone Ol!
Bültene Abone Ol!


Hakkımızda _

Hizmetlerimiz _
İletişim _


© 2023 3GEN DGA. All rights reserved.